День самоврядування

    В КЗ «Березнянський НРЦ» функціонує учнівське самоврядування як засіб підготовки дітей з особливими освітніми потребами  до життя в умовах демократії.

     Учнівське самоврядування – це складова частина виховного процесу закладу, що проявляється в спеціально організованій діяльності здобувачів освіти із забезпечення активної, побудованої на засадах виборності, самодіяльності та ініціативи, добровільності їх участі в організації управління своєю власною діяльністю. Саме в такій діяльності виявляються здібності вихованців, створюються умови для прояву активності, ініціативності, спілкування в різноманітних життєвих ситуаціях учнівського колективу.
    У самоврядувальній діяльності формуються навички та практичні організаторські уміння, важливі й для постановки завдань, і для пошуку шляхів їх розв’язання. Більш помітними
стають зрушення виховного плану, що відбуваються у свідомості вихованців, їхній діяльності та спілкуванні.

Через участь у вирішенні справ своєї школи діти поступово усвідомлюють свою причетність до справ усього суспільства. Саме тому учнівське самоврядування, як найважливіший компонент виховного процесу, спрямовується на досягнення соціальної мети виховання, на залучення дітей до громадських норм поведінки, сприяє нагромадженню необхідного для самостійного життя досвіду діяльності та спілкування.  

   Самоврядування у НРЦ – самостійна діяльність вихованців, яка відбувається за координації відповідального педагога.

    Педагогічний колектив закладу глибоко переконаний, що навчити правильно керувати набагато важче, ніж робити щось самому. В сучасних умовах розвитку інформаційного суспільства молода людина має володіти не стільки знаннями, скільки методами пошуку інформації, а головне - вміннями і якостями, що допоможуть їй виживати і успішно діяти на благо собі і всього суспільства. І все це набувається за участі учнівського самоврядування. Недаремно ще Конфуцій сказав:

Те, що я чую, я забуваю.

Те, що я бачу, я пам'ятаю.

Те, що я роблю, я розумію.

    Учнівське самоврядування уособлює демократичну та самодіяльну атмосферу, захищає й забезпечує права всіх учасників колективу, сприяє формуванню у них громадянськості, організаторських якостей, допомагає педагогічному колективу в проведенні різноманітних заходів, виступає їх ініціатором. Загалом учнівське самоврядування є незамінним помічником педагогів.

     Ось чому, кожного року, у лютому місяці, в закладі проводиться день учнівського самоврядування.  Адже доцільно організоване за змістом і формою учнівське самоврядування має потужний вихов­ний потенціал, розвиває лідерські якості, формує соціальний досвід та ціннісні орієнтації, створює простір для самореалізації, сприяє усвідомленню особистістю своїх прав, свобод, обов'язків, задоволенню потреб у спілкуванні з однолітками, самост­вердженню в суспільно - значимій діяльнос­ті, захищає від негативних впливів соціаль­ного середовища, виховує активних громадян держави.

   Куратором діяльності дитячого самоврядування є педагог – організатор закладу Людмила Шемет. Злагоджено працює 6 комісій, які відповідають за свої ділянки роботи: навчальна комісія, комісія дисципліни і порядку, культурно – масова комісія, шефська комісія, трудова і спортивна комісії.

    Голови комісій організовували свою роботу відповідно до напрямку, за який відповідають. Протягом дня працювали кав’ярня, де діти готували чай, каву, вчилися правилам сервування  столів, подачі продуктів харчування; масажний кабінет, перукарня, салон краси, а також вправно працювали вихованці по прибиранню приміщень закладу..

      Гроші, які виручили вихованці за надані послуги, перераховані на потреби ЗСУ.